Zürih


Başkonsolosluğu

Bilgi Notları

Pasaport İşlemleri, 03.01.2014

E-PASAPORT KONUSUNDA BİLGİ ALMAK İÇİN ÇAĞRI MERKEZİ TEL: +90 312 292 29 29  Aralık 2010 tarihinden itibaren eski tip pasaportlara (lacivert pasaport) uzatma, yenileme ve refakat kayıdı işlemi yapılmamaktadır. (Halen geçerli olan eski tip pasaportlar süreleri dolana kadar kullanılabileceklerdir)

Posta aracılığıyla yapılan yenileme,  uzatma ve refakat kayıdı işlemleri de 15 Aralık 2010 tarihi itibariyle durdurulmuştur.

*e-pasaportlar 10 yıl geçerli olacak şekilde düzenlenebilmektedir. *her şahıs için ayrı pasaport düzenlenmektedir. *e-pasaportlarda refakat kayıdı bulunmamaktadır. bu nedenle çocuklar için de ayrı pasaport düzenlenmektedir. Mevcut pasaportunun süresi dolan veya yeni pasaport almak isteyen vatandaşlarımızın, "e-pasaport" almak için  http://www.epasaport.gov.tr adresindeki internet sitesinden yazılı olarak randevu almaları gerekmektedir.

Randevu alan vatandaşlarımız, belirtilen tarih ve saatte Başkonsolosluğumuza müracaat edeceklerdir. 18 yaşından küçük çocuklar anne ve babaları ile birlikte gelmelidir. Başkonsolosluğumuza gelmeden önce lütfen işlemler için gerekli belgelere sahip olduğunuzdan emin olunuz.

Pasaport müracaatı sırasında getirilmesi gereken belgeler için  http://www.epasaport.gov.tr adresinden bilgi alınabilir. ÖNEMLİ AYRINTI: E-PASAPORT İÇİN GETİRİLECEK BİYOMETRİK FOTOĞRAF MUTLAKA 50X60 mm. BOYUTLARINDA VE ARKA FONU KAR BEYAZ OLMALIDIR.

E-PASAPORT HARÇLARI:

PASAPORT CÜZDANI  :                                                            34 CHF
TÜRKİYE - ZÜRİH ARASI  PASAPORT POSTA ÜCRETİ:               4  CHF

İSVİÇRE İÇİ İADELİ TAAHHÜTLÜ POSTA ÜCRETİ                        6 CHF

CÜZDAN HARİÇ SÜRE ÜCRETLERİ                            PASAPORT CÜZDANI + SÜRE ÜCRETİ
 6 AY SÜRE İÇİN  : 43CHF                                                       81     CHF
1 YIL SÜRE İÇİN  : 63CHF                                                      101    CHF
2 YIL SÜRE İÇİN  : 103 CHF                                                    141   CHF                                                          
3 YIL SÜRE İÇİN  : 145 CHF                                                    183    CHF
3 YILDAN FAZLA SÜRE İÇİN: 205 CHF                                     243   CHF / İSVİÇRE İÇİ POSTA İLE 249 CHF

E-pasaportlarının Başkonsolosluğumuza ulaştığı bilgisini alan ve Epasaportlarını Posta yolu ile teslim almak istemeyen  vatandaşlarımız haftaiçi 08:30 - 12:00 saatleri arasında pasaportlarını teslim alabilirler. Teslim esnasında eski pasaportunuzu ve nüfus cüzdanınızı yanınızda bulundurunuz.

 E-PASAPORT UYGULAMASI

 Siz değerli vatandaşlarımızdan gelen e-posta mesajlarında çok sık sorulan sorulara ilişkin cevaplar internet sitemizde bulunmakla birlikte siz saygıdeğer vatandaşlarımızın dikkatine sunmak üzere yeniden hazırlanmış olup aşağıdaki notu dikkatle okumanızı rica ederiz.

 - Ocak 2011 tarihinden buyana eski pasaportların süreleri uzatılmamaktadır.

- Eski tip pasaportlarının süresi biten vatandaşlarımız artık eski tip pasaportlarını yerine yeni tip biyometrik pasaport çıkartmak zorundadırlar.

- Yeni tip biyometrik pasaport çıkartmak için www.epasaport.gov.tr internet adresinden  randevu (Almaca ifadeyle termin) almak zorundadırlar.

- Yeni tip pasaport için gerekli randevular Başkonsolosluğumuzda verilmemektedir.

- Randevular sadece  www.epasaport.gov.tr adresinden alınabilmektedir.

- Eski tip pasaportu geçerli olan vatandaşlarımız geçerlilik süresi sonuna kadar bu pasaportlarını kullanabileceklerdir.

E-PASAPORT RANDEVUSU NASIL ALINIR?

-www.epasaport.gov.tr

-Başvuru (sayfanın sağ üst köşesinde)

-Yeni başvuru yapmak istiyorum

-Başvurumu yurtdışı temsilciliklerinden yapacağım

-T.C. Kimlik numarası var / yok ( var ise “Var” kutucuğu tıklanacak)

-T.C. Nüfus cüzdanında”T.C.Kimlik No” yazılı mı? Evet/hayır

(yazılı ise Evet kutucuğu tıklanacak)

-“Seçiniz”   Tıklanacak

-“İsviçre” Tıklanacak

- “Zürih”  Sağ taraftaki Saat şekli üzerine tıklanacak

-Sorulan bilgiler yanlışsız ve eksiksiz doldurulacak

-Tarih seçilecek

-Saat seçilecek

-“İşleme devam et” tıklanacak ve çıkılacak

- E-mail adresinize girip gelen eposta mailindeki

- Bu maili düzgün görüntüleyemiyorsanız lütfen burayı tıklayınız.

-Çıkan sayfada T.C. kimlik numarası girilecek

-Randevu bilgileriniz gelecek. Bu sayfa altındaki

-“Onayla” tıklanacak

- 4 rakamlı Referans Numaranız da bu sayfada yazılıdır.

-----------------------------------------------------------------------

- Pasaport işlemlerinizi takip işlemi, randevunuzu iptal etme ya da tarih değiştirme işlemlerini Referens Numaranız ve T.C. Kimlik numaranızı girerek yapabilirsiniz.

-Bu işlemler için Randevu sayfasında sağ taraftaki “ Başvuru” tıklayıp

-T.C. kimlik numaranız ve referans numaranızı gireceksiniz.

---------------------------------------------------------------------

 

Dikkat: Şayet www.epasaport.gov.tr adresinden yaptığınız randevu talebi kaydedilmemişse sistem size referans numarası vermeyecektir. Bu nedenle, tüm bilgileri doldurduktan sonra e-mail (yani e-postanız) adresinize gelen bağlantıya EN GEÇ 3 SAAT İÇİNDE tıklayarak randevu talebinizi onaylamanız şarttır. Randevu talebiniz onaylandıktan sonra sistem size referans numarası verecektir. Pasaport başvurunuzu yaptıktan sonra bu referans numarası ile pasaport işlemlerinizin hangi aşamada olduğunu takip etmeniz mümkündür.

REFERANS NUMARASI ALMADIYSANIZ SİSTEM SİZİN BAŞVURUNUZU KAYDETMEMİŞ (YANİ RANDEVU “TERMİN” ALAMAMIŞSINIZ) DEMEKTİR!!!!!

 Randevu günü Başkonsolosluğumuza gelmeden  önce, başvuru için gerekli belgelerle ilgili ayrıntılı açıklamaları dikkatle incelemeniz ve başvuru belgelerini önceden tam olarak hazırlamanız gerekmektedir. Bunun için lütfen http://zurih.bk.mfa.gov.tr/ShowInfoNotes.aspx?ID=121628 adresine girerek gerekli bütün bilgileri okumanız ve randevunuza geldiğinizde tüm belgelerinizi eksiksiz olarak yanınızda getirmeniz gerekmektedir.

 Biyometrik fotoğrafa dikkat...

 Yeni Pasaport uygulamasının en önemli belgeleri arasında biyometrik fotoğraf bulunuyor. Biyometrik fotoğraflar, standartları Uluslararası Havacılık Teşkilatı (ICAO) tarafından belirlenen ve tüm ülkelerde uygulanan standart olup başvuru sırasında makine tarafından okunacağı için istenilen standartları karşılamak zorundadır.

 Değerli vatandaşlarımızdan gelen şikayet ve talepler üzerine Başkonsolosluğumuz bahçesine hem biyometrik hem de normal vesikalık fotoğraf çekebilen fotograf kabini  kurulmuştur. 2 adet biyometrik fotoğraf 15 CHF, 4 adet normal fotoğraf 10 CHF’dir.

 Biyometrik fotoğrafların arka fonu bembeyaz (kar beyazı) olmalı ve ebatları de 6X5 cm olmalıdır. Bu standartların dışında olan biyometrik fotoğraflar kabul edilmemektedir. Burada amaç Türkiye’deki pasaport tanzim merkezinden başvurunuzun dönmesini engellemek ve tekrar Başkonsolosluğumuza gelerek gereksiz zaman kaybetmenizin önüne geçmektir. Lütfen bu konuda yapılan uyarıları dikkate alınız.

 Yapılan uyarılara rağmen eksik evrakla ya da tanzim merkezinden reddedileceği bilinen standart dışı biyometrik fotoğrafla geldiğiniz takdirde işleminiz alınmayacaktır. Bu hususta görevli personelle tartışmanız sonucu değiştirmeyeceği gibi sizden sonraki vatandaşlarımızın bekleme süresini uzatacak ve onların vakit kaybına yolaçaçacaktır.  Unutmayınız ki yapılan tüm uyarıların amacı işleminizin süratle ve doğru şekilde tamamlanması ve bekleme sürelerinizin kısalması içindir.

 LÜTFEN BAŞKONSOLOSLUĞUMUZA GELİRKEN YANINIZDA BOZUK PARA BULUNDURUNUZ. BAŞKONSOLOSLUĞUMUZDA PARA BOZDURMA HİZMETİ VERİLEMEMEKTEDİR!

 Eşimin ve çocuklarımın e-Pasaport başvurusunu ben yapabilir miyim?

 www.epasaport.gov.tr adresinden  "online randevu talebi" üzerinden eşinizin veya çocuklarınızın e-Pasaport başvuruları için gerekli randevuyu alabilirsiniz. Ancak müracaat sırasında adına pasaport düzenlenecek kişilerin tamamı (yani bu durumda eşiniz ve çocuğunuz) gelmelidir.

 Çocuğumu annesinin ya da babasının e-Pasaportuna kaydettirebilir miyim?

 Hayır. Yeni tip biyometrik pasaportlar hangi yaşta olursa olsun tüm Türk vatandaşları için kişisel olarak düzenlenmektedir. Yani her aile bireyi için ayrı bir pasaport düzenlenmektedir. Bu nedenle yeni tip pasaportlarda refakat hanesi bulunmamaktadır.  18 yaşın altındaki çocuklara çıkarılacak pasaportlarda anne ve babanın mutlaka birlikte gelmeleri ve çocuklara pasaport verilmesine izin verdiklerine dair imza vermeleri gerekmektedir. Anne ve babanın ayrı olduğu durumlarda çocuğun veya çocukların velayeti kime verilmişse o kişinin gelmesi yeterli ve şarttır. Ancak velayet sahibi mahkeme kararını da yanında getirmelidir.

        Askerlik Problemim var, pasaportumu yenileyebilir miyim?

Askerlik işlemleri pasaport yenilemeye engel teşkil etmemekte ancak, bu, vatandaşlarımızın askerlikle ilgili sorunlarının çözümlendiği anlamına da gelmemektedir. Diğer bir deyişle vatandaşlarımızın varsa askerlikle ilgili sorunlarını çözümlemeleri vatandaşlarımızın sorumluluğundadır. Askerliğini yapmayanlar, (veya tecil ettirmeyenler) yeni tip biyometrik pasaport alabilirler ancak askerlikle ilgili yapmaları gereken işlemleri tamamlamamışlarsa Türkiye’ye girişleri sonrasında bu yükümlülüklerini yerine getirmek zorunda kalabilirler. Askerlik işlemlerini zamanlıca tamamlamak askerlik yükümlülüğü bulunan vatandaşlarımızın sorumluluğundadır. Lütfen bu işlemleri son güne bırakmayınız!

 Başvurumu nasıl izleyebilirim?

Yapmış olduğunuz e-Pasaport başvurunuzun hangi aşamada olduğunu yine www.epasaport.gov.tr adresine girerek "Online Başvuru İzleme" başlığını tıklayarak ekranınızda görüntüleyebilirsiniz. Bunun için Başkonsolosluğu aramanıza ya da e-mail yoluyla bilgi talep etmenize gerek yoktur. Başvurunuzu izlemek için randevu aldıktan sonra e-posta adresinize gönderilen referans numarası ile TC Kimlik numaranızı girmeniz yeterlidir.

 -REFERANS NUMARANIZI GİRERKEN BAŞINDAKİ “REF” KODUNU DA YAZMAYI UNUTMAYINIZ.

 E-pasaportlarda refakat kaydı bulunmamaktadır. Bu nedenle çocuklar için de ayrı pasaport düzenlenmektedir. Her başvuru sahibinin başvuru sırasında şahsen Konsolosluk`ta bulunması gerekmektedir. 18 yaşından küçük çocuklar anne ve babaları ile birlikte gelmek zorundadırlar. Çocuğunuz 1 yaşında veya 1 aylık bile olsa kendi pasaportu olmak zorundadır. Yeni pasaportlar 18 yaşından küçükler için 5 yıl, 18 yaşından büyükler için 10 yıla kadar geçerli olacak şekilde verilmektedir.

 -Yeni pasaport uygulamasında geçerlilik süresi biten pasaportların süresi uzatılmıyor, pasaport sahipleri tekrardan yeni pasaport almak zorundadır.

  Pasaportumu ne zaman alabilirim?

Pasaportlar, 21 Ekim 2013 tarihi itibariyle adreslere gönderilmeye başlanmıştır.   E-pasaportlarının posta yoluyla istemeyen vatandaşlarımız,   pasaportlarını haftaiçi 08:30 - 12:00 saatleri arasında Başkonsolosluğumuza gelerek alabilirler. 18 yaşından küçüklere ait pasaportları anne veya babaları, 18 yaşından büyüklerlere ait pasaportlar ise  şahsen veya yetki verdikleri kişilerce teslim alınabilir. Şayet vatandaşlarımızın e-posta (e-mail)  adreslerinde sıkıntı varsa ve bilgi ulaşmamışsa başvuru yaptıktan asgari ... gün sonra pasaportlarının Başkonsolosluğumuza ulaştığını varsayarak gelip alabilirler.

 Teslim esnasında eski pasaportunuzu ve nüfus cüzdanınızı yanınızda bulundurmanız gerekmektedir. Eski pasaportunu getirmeyen vatandaşlara yeni pasaportları teslim edilememektedir.

 Başvurulardan önce T.C Nüfus cüzdanınızda T.C kimlik numaranızın yazılı olup olmadığını kontrol ediniz. Şayet yazmıyorsa veya nüfus cüzdanınız 10 yıldan daha önce  düzenlenmiş ise ÖNCE YENİ BİR NÜFUS CÜZDANI ÇIKARTTIRMANIZ GEREKMEKTEDİR. NÜFUS CÜZDANI ÇIKARTTIRMAK İÇİN BAŞKONSOLOSLUĞA E-PASAPORT RANDEVUNUZDAN DAHA ERKEN BİR VAKİTTE GELİP SIRA NUMARASI ALINIZ. NÜFUS CÜZDANI YENİLEME İŞLEMİ İLE E-PASAPORT BAŞVURUSU AYNI ANDA ALINMAMAKTADIR.

 Eski pasaportumu ne zamana kadar kullanabilirim? Mutlaka e-Pasaport almam gerekiyor mu?

 Eski tip pasaportlar  geçerlilik sürelerinin sonuna kadar kullanılabilir.

 Önceki pasaportumun geçerlilik süresi bitmediği halde e-Pasaport için başvurabilir miyim?

  Evet. Bu nedenle herhangi bir hak veya para kaybına uğramıyorsunuz ANCAK BAŞVURU İÇİN YUKARIDA BELİRTİLEN YÖNTEMİ TAKİP ETMENİZ ŞARTTIR.  Yeni Pasaportunuzun süresi azami (en çok) 10 yıl olmak üzere uzatılacaktır.

 Pasaportumu kaybettim, nasıl başvurabilirim?

 Böyle bir durumda, randevu almadan önce  pasaportunuzu kaybettiğinize dair polisten alacağınız “kayıp belgesini” ile Başkonsolosluğumuza kayıp pasaport müracaatında bulunulacak Türkiye’den cevap alındıktan sonra  e-pasaport randevusu alınacaktır.

 İlticacı statüsündeydim, ilticamı geri çektim, pasaport çıkartmak için ne yapmam lazım?

 Randevu almadan önce ilticanızı geri çektiğinize dair İsviçre makamlarından alacağınız belgeyle Başkonsolosluğumuza müracaat etmeniz gerekmektedir. Bu müracaat sırasında durumunuzu ve Türkiye’den ne şekilde çıktığınızı özetleyen bir dilekçe yazacaksınız, bu dilekçeniz pasaportu aldığınız ilin Valiliğine Başkonsolosluğumuzca gönderilecek, valilikten gelen cevaba göre e-pasaport başvurunuzun kabul edilip edilmediği tespit edilecektir. Bütün bu süreç 45-60 gün kadar sürebilir. Bu sürecin tamamlanmasını beklemeden e-pasaport randevusu almayınız.

 Eski pasaportumun geçerlilik süresi e-Pasaportuma eklenecek mi?

 Eski tip pasaportlar geçerlilik sürelerinin sonuna kadar kullanılabileceği gibi e-Pasaport başvurusunda bulunmanız halinde başvuru tarihi itibariyle geçerli olan süreleriniz e-Pasaportunuza harçsız olarak aktarılacaktır. Ancak uzatma süresi başvuru tarihi esas alınarak yapılmaktadır. Yeni Pasaportunuzun süresi eski sürelerinin de ilave edilmesiyle birlikte azami (en çok) 10 yılı geçmeyecek şekilde uzatılacaktır. Diğer bir deyişle hiçbir pasaportun geçerlilik süresi 10 yıldan fazla olmayacaktır.

 Eski pasaportumun süresi doldu ve acilen Türkiye’ye gitmem gerek. Ne yapmam lazım?

 Acil durumlarda yalnızca Türkiye'ye gidiş için (dönüş için kullanılamaz) Seyahat Belgesi düzenlenmektedir.  Ancak  bu belge ile Türkiye dışında bir başka ülkeye seyahat etmeniz mümkün değildir. Bu durumda Türkiye'de e-pasaport çıkarılması gerekir.

 Müracaat ettiğiniz gün alabileceğiniz Seyahat Belgesi için gerekli belgeler aşağıdaki gibidir;

 1- 3 adet vesikalık (normal) fotoğraf.

2-Türk Nüfus cüzdanı.

3-Türk pasaportu.

4-İsviçre kimliği

5-Seyahat rezervasyon bilgileri.

 Eski pasaportumdaki geçerli vizeleri e-Pasaport aldığımda da kullanabilecek miyim?

 Süresi dolmuş bir eski tip pasaportta bulunan geçerli bir vize, üzerine iptal damgası vs. basılarak geçersiz kılınmadığı müddetçe geçerlidir ve e-Pasaportla birlikte ibraz edilebilir. Ancak vize rejimleri ülkeden ülkeye değişmektedir. Bu nedenle, vizeyle ilgili sıkıntı yaşamamak bakımından bu hususu vizesini aldığınız ülke temsilciliğine sorunuz. BU KONUDA HANGİ ÜLKEDEN VİZE ALDIYSANIZ O ÜLKE YETKİLİLERİ SİZE CEVAP VEREBİLİR, BAŞKONSOLOSLUK OLARAK BİR BAŞKA ÜLKENİN YETKİ ALANINA GİREN BİR KONUDA YORUM YAPMAMIZ MÜMKÜN DEĞİLDİR. BU NEDENLE BU HUSUSTA BAŞKONSOLOSLUĞUMUZA TELEFON AÇMANIZA YA DA E-POSTA GÖNDERMENİZE GEREK YOKTUR.

 Sonuç olarak, seyahatlerinizden önce vize konusunda ilgili ülke temsilciliklerine danışarak bilgi almanız en doğru yöntem olacaktır. Lütfen bütün bu işlemleri son güne bırakmayınız!

  Pasaport Harçlarını ödeme şekli:

İsviçre’de para birimi bilindiği üzere İsviçre Frangıdır. Hiçbir konsolosluk işlemi için Euro kabul edilmemekte, kredi kartıyla işlem yapılmamaktadır. Bu nedenle, saygıdeğer vatandaşlarımızın ödemelerini nakit olarak İsviçre Frangı yapmaları gerekmektedir.

Dikkat! Pasaport harcı dahil tüm harçlar her yıl Ocak ayının ilk günü değişmektedir. Bu nedenle harçları 1 Ocak tarihinden sonra www.zurih.bk.mfa.gov.tr adresinden kontrol ediniz.

 Yukarıdaki bilgiler vatandaşlarımızın işlemlerini kolaylaştırmak üzere arzedilmiş olmakla birlikte, bazı vatandaşlarımızın dikkatinden kaçmış olabileceği düşüncesiyle, Başkonsolosluğa gelindiğinde görevli memurumuz tarafından evraklar bir kez daha kontrol edilmektedir. Eksik belgeyle gelen vatandaşlarımızın (nüfus cüzdanını evde unutan veya nüfus cüzdanını kaybettiğine dair polisten kağıt getirmeyen, fotoğrafı eksik veya istenilen standardı karşılamayan, anne ve/veya baba çocuk için imza atmaya gelmemiş, mahkeme velayet kararını getirmemiş, vs) işlemlerinin kabul edilmesi mümkün bulunmamaktadır. Bu nedenle vatandaşlarımızın belgelerini eksiksiz olarak getirmiş olmaları ve randevularına zamanında gelmeleri kendilerinden sonraki vatandaşlarımızın zaman kayıplarını önleyecektir. Zaman zaman internet hatlarımızda İsviçre veya Türkiye kaynaklı kesintiler veya yavaşlamalar olabilmekte ve bekleme süresi uzayabilmektedir. Başkonsolosluğumuzdan kaynaklanmayan bu tip teknik arızaları vatandaşlarımızın anlayışla karşılayacağını inanıyoruz.

 Vatandaşlarımızın yukarıda yer almayan ilave bilgi taleplerini Başkonsolosluğumuzun konsulat.zurich@mfa.gov.tr  e-posta adresine yazmaları rica olunur.

 Ayrıca tüm konsolosluk hizmetlerini ve duyurularını takip etmek için www.zurih.bk.mfa.gov.tr adresini kullanabilirler.

 Görev bölgemizde 107.000 vatandaşımız yaşamakta olup 14:30-16:00 saatleri arasında gelen telefon çağırıları nedeniyle telefon hatlarımız maalesef sürekli dolu olmaktadır. Bu noktayı anlayışla karşılamanız ve telefonla ulaşamadığınız takdirde e-postayı (konsulat.zurich@mfa.gov.tr) kullanmanızı rica ederiz.